Friday, November 26, 2010

My BELOVED Family


..keluarga sangat penting dalam hidup aku..tanpa mereka, siapa lagi yang boleh dekat dengan kita kan??semasa suka duka aku, aku akan selalu berkongsi dengan keluarga aku..mereka sering memberi semangat di kala aku dalam keadaan susah mahupun senang..bapaku bernama Ahmad B Suhai..bapaku bekerja sebagai seorang anggota polis..dia bukan saja tegas dan bertanggungjawab dalam tugasnya sahaja..malah dia juga tegas dalam membesarkan kita orang adik beradik..bapaku bekerja bertungkus lumus demi kebaikan dan kesejahteraan kami sekeluarga tanpa mengeluh apa-apa..ibuku pula suri rumah tangga sepenuh masa..ibuku, Halimah Bt Ibrahim, juga sama seperti bapaku..membesarkan kami dengan penuh kasih sayang..segala kasih sayang yang diberikan oleh kedua orang tua kepada kami adik-beradik bagai menatang minyak yang penuh..segala yang diberikan tidak pernah berat sebelah..aku berasa bangga mempunyai ibu dan bapa seperti mereka..tanpa mereka juga, tidaklah kami adik-beradik berjaya..aku sayang ibu dan bapaku..aku sayang keluarga aku selamanya..aku ada lima orang adik-beradik..kakak aku merupakan cahaya mata pertama ibubapaku..kakak aku bernama Nurul Hidayah Bt Ahmad..dia sekarang bekerja sebagai penolong pegawai farmasi di Sibu..abang aku pula, Mohd Za'abar B Ahmad, anak kedua kini bekerja sebagai anggota polis di Johor..Alhamdulillah kerana kakak dan abangku telah mempunyai kerja tetap..sekurang-kurangnya mereka boleh membantu keluarga aku..aku mempunyai dua orang adik..seorang perempuan dan seorang lelaki..adik perempuanku bernama Nor Hidayu Bt Ahmad, sekarang menuntut di SMK Asajaya..dia sekarang tingkatan 5 dan tengah menduduki SPM yang mana menentukan arah tujunya kelak..aku berdoa dan berharap adikku mendapat keputusan yang cemerlang SPM nya..Amin..Mohd Amirul Aswad B Ahmad merupakan adik bongsuku..kini dia berusia 13 tahun dan bersekolah di SMK Asajaya 2 berhampiran dengan tempat tinggalku juga..aku pula merupakan anak ketiga dari 5 orang adik-beradikku..aku beruntung kerana aku mempunya seorang kakak dan seorang abang yang baik dan masing-masing tidak lupa akan tanggungjawab mereka sebagai kakak dan abang..aku juga berasa bangga memmpunyai seorang adik perempuan dan seorang adik lelaki..aku sayang keluarga aku..aku Quraisya Amira Bt Ahmad, kini sedang menuntut di UiTM Kampus Samarahan mengambil bidang Diploma Kesihatan Persekitaran..aku akan meneruskan pelajaranku untuk menjadi seorang pegawai yang berjaya serta menjadi kebanggaan keluargaku...aku juga ingin menjadi insan yang bukan sahaja berjaya di dunia malah di akhirat juga..Amin..

 I LOVE AND PROUD OF MY FAMILY..

0 comments:

Post a Comment

Happy Birthday SASHA!

Daisypath Happy Birthday tickers