Saturday, November 27, 2010

~KEEPERS UiTM Samarahan~

HS113 Semester 2

Diploma Kesihatan Persekitaran or in English Diploma in Environmental Health..\(^.^)/
picture nie time aku Part 2..bilangan kami dalam kelas memang sikit..so, senang la lecturer nak kenal n pastikan sapa yang selalu ponteng kelas...aku sekali sekala jer ponteng kelas..itupun time aku sakit jer..hehe..x berani jugak nak ponteng selalu..ilmu mesti dicari untuk masa depan diri sendiri..betol x?? time Part 1 kitorang da ramai sikit..adalah dalam 19 orang camtu..masuk Part 2 makin berkurang..ramai yang mendapat tawaran ke tempat lain..sambung tawaran SPA la..masuk Part 3, kami makin la sikit..tinggal 13 orang jer..kesian x??hehe..ada jugak yang dapat tawaran lain n further their study kat tempat lain..huhu..but it's ok..insya'Allah kami yang sikit ini dapat teruskan usaha untuk megukuhkan lagi kami punya persatuan KEEPERS..bak kata pepatah, 'Usaha Tangga Kejayaan'..(^_^)..begitu juga dengan motto kelas kami, 'Whatever Happens, Face It Together!'..



Perjuangan tak pernah putus kerana diikat dengan rantai iman..
Mujahid tak keseorangan kerana diikat dengan rantai ukhuwah..
Istiqamah dalam perjuangan sebagai bukti keimanan..
Semoga ikatan ukhuwah ini terbina untuk selamanya...

"Everyone has a beauty but not everyone sees it"

~Quraisya Amira Bt Ahmad~


Jika kamu memancing ikan.... Setelah ikan itu terlekat dimata kail hendaklah kamu mengambil terus ikan itu.... Janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja.... Kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin akan menderita selagi ia masih hidup...

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang... Setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya.... Janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja.... Kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu....

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu.... Apabila sekali ia retak.... Tentu sukar untuk kamu menampalnya semula.... Akhirnya ia dibuang.... sedangkan jika kamu cuba membaikinya mungkin ia masih boleh digunakan lagi....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang terimalah seadanya... Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa.... Anggaplah dia manusia biasa.. Apabila sekali dia melakukan kesilapan bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... Akhirnya kamu kecewa dan meninggalkannya... Sedangkan jika kamu memaafkannya boleh jadi hubungan kamu akan berterusan hingga keakhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... Yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan... Berkhasiat.. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain.. Terlalu ingin mengejar kelazatan... Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.. Kamu akan menyesal...

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan... yang kamu pasti membawa kebaikan kepada dirimu... Menyayangimu. Mengasihimu.. Mengapa kamu berlengah, cuba membandingkannya dengan yang lain... Terlalu mengejar kesempurnaan... Kelak, kamu kehilangannya dan kamu akan menyesal apabila dia beralih arah...

~HATI SEORANG WANITA~

 


* Sensitif:
Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.

* Cerewet:
Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang-kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.

* Halus:
Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

* Ikhlas:
Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.

* Korban:
WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.

* Prihatin:
Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

* Manja:
Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI, namun juga sesama kaum.

* Ego:
WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ke tepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.

* Cinta:
CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.

* Seks:
SEKS bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan 1 akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada 1 saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan 1 nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkannya.


5 Amanah 2008 SMK Asajaya

we are the best among the best!!!

this picture edited by my friend, Faezah Bt Saliman..
I miss my school days with my friend the former students 5 Amanah 2008..
I miss all the teachers who teach and educate us all..
guys, I miss u all so much..
When we share laughter,
There's twice of fun..
When we share success,
We surpass what we have done..
When we share dreams,
It's become more real..
When we share secrets,
It's our hearts we reveal..
When we share a smile,
Then our love shows..
When we share hugs,
Then our love grows..
When we share with someone on whom we depend,
That person become friend..
And what draws us closer and make us all care,
Is not what we have..
But the things that we share..
Love each other..\(^_^)v

Friday, November 26, 2010

My BELOVED Family


..keluarga sangat penting dalam hidup aku..tanpa mereka, siapa lagi yang boleh dekat dengan kita kan??semasa suka duka aku, aku akan selalu berkongsi dengan keluarga aku..mereka sering memberi semangat di kala aku dalam keadaan susah mahupun senang..bapaku bernama Ahmad B Suhai..bapaku bekerja sebagai seorang anggota polis..dia bukan saja tegas dan bertanggungjawab dalam tugasnya sahaja..malah dia juga tegas dalam membesarkan kita orang adik beradik..bapaku bekerja bertungkus lumus demi kebaikan dan kesejahteraan kami sekeluarga tanpa mengeluh apa-apa..ibuku pula suri rumah tangga sepenuh masa..ibuku, Halimah Bt Ibrahim, juga sama seperti bapaku..membesarkan kami dengan penuh kasih sayang..segala kasih sayang yang diberikan oleh kedua orang tua kepada kami adik-beradik bagai menatang minyak yang penuh..segala yang diberikan tidak pernah berat sebelah..aku berasa bangga mempunyai ibu dan bapa seperti mereka..tanpa mereka juga, tidaklah kami adik-beradik berjaya..aku sayang ibu dan bapaku..aku sayang keluarga aku selamanya..aku ada lima orang adik-beradik..kakak aku merupakan cahaya mata pertama ibubapaku..kakak aku bernama Nurul Hidayah Bt Ahmad..dia sekarang bekerja sebagai penolong pegawai farmasi di Sibu..abang aku pula, Mohd Za'abar B Ahmad, anak kedua kini bekerja sebagai anggota polis di Johor..Alhamdulillah kerana kakak dan abangku telah mempunyai kerja tetap..sekurang-kurangnya mereka boleh membantu keluarga aku..aku mempunyai dua orang adik..seorang perempuan dan seorang lelaki..adik perempuanku bernama Nor Hidayu Bt Ahmad, sekarang menuntut di SMK Asajaya..dia sekarang tingkatan 5 dan tengah menduduki SPM yang mana menentukan arah tujunya kelak..aku berdoa dan berharap adikku mendapat keputusan yang cemerlang SPM nya..Amin..Mohd Amirul Aswad B Ahmad merupakan adik bongsuku..kini dia berusia 13 tahun dan bersekolah di SMK Asajaya 2 berhampiran dengan tempat tinggalku juga..aku pula merupakan anak ketiga dari 5 orang adik-beradikku..aku beruntung kerana aku mempunya seorang kakak dan seorang abang yang baik dan masing-masing tidak lupa akan tanggungjawab mereka sebagai kakak dan abang..aku juga berasa bangga memmpunyai seorang adik perempuan dan seorang adik lelaki..aku sayang keluarga aku..aku Quraisya Amira Bt Ahmad, kini sedang menuntut di UiTM Kampus Samarahan mengambil bidang Diploma Kesihatan Persekitaran..aku akan meneruskan pelajaranku untuk menjadi seorang pegawai yang berjaya serta menjadi kebanggaan keluargaku...aku juga ingin menjadi insan yang bukan sahaja berjaya di dunia malah di akhirat juga..Amin..

 I LOVE AND PROUD OF MY FAMILY..

Happy Birthday SASHA!

Daisypath Happy Birthday tickers